شاید یکی از دردناکترین مواردی که میتوان گفت، این است که در هر پنج سال، از هر ۱۰ کسبوکاری که ایجاد میشود، ۷ مورد آنها منجر به شکست میشوند که این امر میتواند بر اثر برآورد نامناسب در مطالعات بازار، تحلیل رقبا، تحلیل مالی و ساختار مدیریتی باشد که این خود به دلیل نداشتن و یا ناقص بودن طرح کسبوکار و یا همان Business Plan است و لذا یک طرح کسبوکار، نوشتهای توصیفی و جامع در مورد کسبوکار یک موسسه است. این طرح حاوی گزارشی دقیق در خصوص تولیدات یا خدمات شرکت، روشهای تولید بازار و مشتریان، استراتژی بازاریابی، منابع انسانی، تشکیلات، نیاز به زیرساختها و تامین نیازهای مالی، منابع تامین مالی و نحوه استفاده از آنها است. میتوان گفت شروع یک کسبوکار بدون طرح کاری نادرست است، اما واقعیت این است که یک طرح کسبوکار برای هر کسبوکار و با توسعه آن در طول زمان تغییر خواهد کرد و هر کسبوکار خاص ممکن است به عنوان اهداف خود طرحهای چندگانه کسبوکار را تغییر دهد. هدف این کارگاه، کمک به طراحی یک ساختار مناسب در زمینه تجارت و کسبوکار است.
تفاوت آن با مدل کسبوکار و طرح توجیهی ارائه شده
موضوع | سخنران | تاریخ و ساعت شروع | تاریخ و ساعت پایان |
---|---|---|---|
تهیه و تدوین طرح کسب و کار | خانم گلستان رئیسی | 12:00:00 1403/10/03 | 14:00:00 1403/10/03 |